شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چرا قاليچه هاي ايراني در اروپا و سراسر جهان استفاده ميشود؟

۱۴ بازديد

جايگاه قاليچه ايراني در ميان اروپاييان اروپاييان و مردم سراسر جهان به دليل دور شدن از زندگي‌هاي مملو از تكنولوژي

چرا قاليچه هاي ايراني در اروپا و سراسر جهان استفاده ميشود؟ https://www.neginhelal.com/why-iranian-rugs-is-popular-in-the-world/ https://www.neginhelal.com/why-iranian-rugs-is-popular-in-the-world/#respond Sat, 11 Sep 2021 06:35:19 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16471 جايگاه قاليچه ايراني در ميان اروپاييان اروپاييان و مردم سراسر جهان به دليل دور شدن از زندگي‌هاي مملو از تكنولوژي

جايگاه قاليچه ايراني در ميان اروپاييان

اروپاييان و مردم سراسر جهان به دليل دور شدن از زندگي‌هاي مملو از تكنولوژي خواستار سادگي در دكوراسيون خود هستند به همين دليل از قاليچه هاي ايراني بيشتر استفاده مي‌كنند. امروزه زندگي انسان‌ها وابسته به تكنولوژي است و تكنولوژي، عضوي جدانشدني از زندگي ماست. مردم براي آرامش بيشتر در خانه خود و فرار از زندگي صنعتي، خانه‌هايشان را سنتي و ساده چيدمان مي‌كنند تا زماني كه در منزلشان هستند آرامش و آسايش داشته باشند.

به اين دليل كه كشور ما ايران فرش‌هاي جهان و حتي خود كشور را توليد و تأمين مي‌كند، اروپاييان و مردم جهان معمولاً براي تهيه فرش دستبافت و يا ماشيني به ايران و يا فروشگاه‌هاي ايران مراجعه مي‌كنند. مردم اروپا طرح‌هاي ساده و مينيمال را بيشتر مي‌پسندند و اشتياقي براي فرش‌هاي ماشيني شلوغ ندارند. كشورهاي آسيايي و عربي بيشتر طرح‌هاي لوكس قاليچه‌هاي ايراني را مي‌پسندند.

قاليچه‌هاي ايراني با طرح‌هاي ساده كه اروپاييان مي‌پسندند فرش‌هاي طرح ترك، گليم، گبه و وينتيج هايي با طرح‌هاي مينيمال و خاص هستند. امروزه در ايران و خارج از كشور فرش‌هاي وينتيج بسيار پرطرف‌دار شده‌اند، زيرا در عين سادگي كه دارند داراي رنگ‌هاي متفاوت در طرح خود مي‌باشند و به همين دليل ست‌كردن آن با وسايل خانه بسيار راحت‌تر مي‌باشد.

انواع قاليچه هاي ايراني كه معمولا مورد پسند اروپاييان واقع ميشود:

در فرهنگ اروپايي بيشتر دوست دارند كه فرشي متناسب با ابعاد محيط و كمي كوچك‌تر تهيه كنند تا فضاهاي باز نيز بر زمين ديده شود. مگر اينكه بخواهند خانه‌هاي بزرگ خود را به سبك كلاسيك مفروش كنند كه در اين صورت از طرح‌هاي كلاسيك و لوكس فرش ماشيني و يا فرش‌هاي دستبافت استفاده مي‌كنند. معمولاً اروپاييان اين عقيده را دارند كه نبايد تمام كف خانه با فرش پوشيده شود.

در زمان‌هاي گذشته ايرانيان تمام قسمت‌هاي كف خانه را با فرش و يا موكت مي‌پوشاندند كه به‌مرورزمان و با الگوبرداري از دكوراسيون كشورهاي غربي، اين سبك چيدمان منسوخ شده و الان به جز روستاهايي كه هنوز به سبك قديم زندگي مي‌كنند كسي تمام خانه خود را مفروش نمي‌كند. از نمونه قاليچه‌هاي ايراني كه اروپاييان حتماً استفاده مي‌كنند، مي‌توان قاليچه‌هاي دستبافت را نام برد. اين قاليچه‌ها به هنر و تمام چيزهايي كه اثري از هنر در آن است، علاقه زيادي دارند و براي آن احترام بسيار زيادي قائل‌اند.

انتخاب بعدي گبه است كه اگر حتي از آن براي كف منزلشان استفاده نكنند، به‌عنوان تابلوهاي زينتي بر روي ديوار آنها را نصب مي‌كنند. گبه‌ها طرح‌هاي زيبا و منحصربه‌فردي دارند و جزو كارهايي هستند كه بدون طرح بافته مي‌شوند. زنان عشاير از محيط پيرامون خود از طبيعت و حيوانات الگو مي‌گرفتند و نقش‌هايي زيبا را با ذهن خلاقشان ترسيم مي‌كردند. در هم آميختن رنگ‌ها و طرح‌هاي ساده كه با هم هارموني دارند موردپسند اروپاييان است و از اين نوع طرح‌ها بيشتر در دكوراسيون و چيدمان خود استفاده مي‌كنند.

چيدمان مدرن اروپاييان

برخي از افراد بر اين عقيده‌اند كه هر چيزي داراي چارچوب است فرسوده است و دوست دارند در محيطي كاملاً نو و زاييده ذهن خودشان زندگي كنند، محيطي بسيار ساده و درعين‌حال زيبا و آرامش‌بخش. آنها سعي دارند با كنار هم قراردادن طيف‌هاي رنگي ملايم و متفاوت فضايي خارق‌العاده خلق كنند و در آن استراحتي عالي داشته باشند.

دكوراسيون مدرن به‌گونه‌اي است كه در آن وسايل را ساده و با رنگ‌هايي نود انتخاب مي‌كنند و در كنار آن، پرده‌ها و يا مبلمان را با رنگي ملايم كه مكمل آن است تهيه كرده و سعي مي‌كنند با طرح‌ها و نقش‌هايي انتزاعي در پارچه‌ها، كوسن‌ها و حتي در تابلويي بر روي ديوار اين چيدمان را تكميل كنند. فرشي كه مناسب اين دكور باشد، فرش‌هاي فانتزي و يا فرش‌هاي وينتيج هستند. اين فرش‌ها با طرح‌ها و رنگ‌هايي كه دارند باعث مي‌شوند دست طراح دكور براي انتخاب رنگ باز باشد و در آخر خانه‌اي بسيار شيك و مدرن به شما تحويل خواهد داد.

انواع قاليچه هاي ايراني

  • اولين مورد از قاليچه‌هاي ايراني، فرش‌هاي شگي هستند كه داراي پرزهاي بلندي مي‌باشند. اين فرش‌ها داراي تراكم كمي است كه ممكن است پس از شست‌وشوي مداوم، پرزهايش كنده شده و از بين بروند. اين فرش‌ها به دليل ماندگاري كم براي محيط‌هاي كم رفت‌وآمد مناسب‌ترند و درعين‌حال چون پرزهاي بلندي دارند، با گيركردن مواد غذايي در اين پرزها بستر مناسبي براي رشد ميكروب و باكتري‌ها مي‌باشند. ولي اروپاييان از اين نوع فرش‌هاي براي ورودي و لابي خود استفاده مي‌كنند.
  • گونه بعدي گليم مي‌باشد. گليم‌ها پرز و همچنين خواب ندارند. گليم‌ها بسيار مقاوم‌اند و شست‌وشوي راحت‌تري دارند. اين فرش‌ها در محيط آشپزخانه و يا راه‌پله‌ها بيشتر استفاده مي‌شود. به دليل نداشتن خواب، گليم‌ها مناسب انداختن در پذيرايي نيستند.
  • مورد بعدي گبه ها هستند. گبه‌ها با طرح‌هاي سنتي زيادي كه دارند، بسيار شبيه به قاليچه‌هاي ايراني دستبافت مي‌باشند و مناسب براي تمامي مكان‌ها هستند. اما به دليل استفاده شدن نخ BCF در گبه، آنها كيفيت بسيار مرغوبي ندارند و براي آشپزخانه، حياط و بالكن يا مكان‌هاي كم رفت‌وآمد بسيار انتخاب مناسبي‌اند.
  • مورد بعدي و بهترين انتخاب، فرش هاي وينتيج هستند كه امروزه بازارشان بسيار داغ شده و تقريباً تمامي خانه‌ها با اين نوع فرش مفروش شده است. فرش‌هاي وينتيج طرحي كهنه‌نما دارند كه جلوه خاصي به خانه شما مي‌بخشد. همچنين به دليل استفاده معمولاً چندين رنگ حتي به‌صورت محو در طرح اين فرش‌ها، كار شما را براي ست‌كردن وسايل راحت‌تر مي‌كند.

 

 

⇓براي ديدن محصولات شركت نگين مشهد هلال و ثبت سفارش خود به وبسايت ما مراجعه كرده و با كارشناسان ما تماس حاصل نماييد⇓

www.neginhelal.com

https://www.neginhelal.com/why-iranian-rugs-is-popular-in-the-world/feed/ 0

منبع :فرش نگين هلال مشهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.